"Legyen néked a te hited szerint."

Vannak dolgok, melyek hidegen hagynak, vannak ételek amiket kevésbé szeretek, vannak helyek, amelyeket elkerülök és vannak emberek, akikkel nem keresem a kontaktust.

Szerintem ez sokunkkal van így, nincs is ezzel semmi gond, elkerüljük, ami nem nekünk szól.

Viszont vannak akik nem így tesznek, hanem megpróbálják a többieket a saját "képükre" formálni.
Ennek egy igen érthetetlen és durva (mondhatnánk, felháborító) módja, amikor közösségi oldalakon megosztott gondolatokhoz, hirdetésekhez szólnak hozzá vadidegenek, sokszor bicskanyitogató stílusban, kifejezve nemtetszésüket.

Nem kell a hozzászólásokon fennakadni, mondhatnám, nem kell a kesztyűt felvenni, de megértem, hogy sokan nem bírják szó nélkül hagyni a rosszindulatú megjegyzéseket.
Velem is előfordul, hogy egy-egy tanfolyam meghirdetése után kapok hideget-meleget. Ilyenkor szó nélkül törlöm a negatív hozzászólásokat.

Sokan keverik a szezont a fazonnal és csúnyán lehordják például az ősi praktikákat tanfolyamon tanító embereket, mondván a hittel kereskednek.
Lehet, hogy rosszul gondolom, de szerintem hitet sem eladni, sem venni nem lehet. Amit egy ilyen tanfolyamon megtanulhat az ember, az egy-egy módszer, amit esetleg felhasználhat önmaga és mások megsegítésére. Ezzel mi a gond? Amikor felesleges dolgok megvételére ösztönzi az embert egy reklám, arra miért nem reagál így? A matéria mindenekfelett?

Persze láttam ennél egyszerűbb, viszont alpáribb megjegyzéseket is...

Olvastam olyat is, ahol egy videó nyilvános megosztását azért nem akarta az illető, mert a felvételen szereplő asztrológus tanárt (akitől egyébként jómagam is tanultam négy évig) sajátosnak megítélt módszere miatt más iskolák tanulói támadják...

Valami nincs rendben. Valaki szerint van egy kőbe vésett asztrológiai tanítás, amitől nem lehet eltérni? Szerintem mindenki eltér egy idő után attól, amit tanítottak neki és kiegészíti saját tapasztalatai mellett, egyéb rendszerek használható darabjaival. Természetesen vannak tradicionális alapok, de azon túl az asztrológia egy folyamatosan alakuló, megújuló rendszer, így tud még most is sokat adni a XXI. század emberének.

Nekem (mint ahogyan mindenki másnak is) jelen pillanatban az eddig megtanult és kipróbált módszerek és rendszerek váltak be. De ismerem és elfogadom a többi rendszert is, és tudom, hogy másnak más hozhat eredményt. Jézus azt mondta: "legyen néked a te hited szerint." 

Jó lenne békében, egymás mellett élni. Nem kell egyet érteni, de elfogadni és tiszteletben tartani mások véleményét, világról alkotott képét viszont igen.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések