Ingyen, olcsón, drágán, méregdrágán
Mindennek ára van.
Ma már mindenki természetesnek veszi, hogy semmit sem kap ingyen. Ha mégis, akkor vagy valami stiklit sejt a háttérben, vagy azt gondolja, hogy a felkínált dolog biztosan nem ér egy fabatkát sem, ezért adják ingyen.
A minőség mércéje az "árcímke", minél drágább, annál jobb.
Természetesen nem azt mondom, hogy a minőségi szolgáltatásért, áruért, információért stb., ne kérjünk reális árat, de ne ez alapján válasszuk ki a dolgokat.
A másik a csomagolás. Ezzel aztán szinte mindent el lehet adni. Ez lehet tényleges csomagolás, de lehet, hogy magamat csomagolom, tüntetem fel jobb színben és így adom el magam.
Tudjátok, hogy az ember leginkább arra figyel, hogy mit mond a másik és nem arra, hogy valójában mit is tesz?
Tehát sokkal inkább elhiszed azt, amit mondanak neked egy termékről, egy szolgáltatásról, egy emberről (vagy mond önmagáról egy ember), mint a valóságot, azt amit látsz, tapasztalsz.
Így el lehet adni egy 50ml-es krémet (jól csengő névvel) csupa természetes alapanyaggal kilencezerért, igaz ugyan ezt te magad pár száz forintból kihozod otthon. Vagy éppen természetesnek mondott kemikáliákat, igaz nem olyan drágán, de nem is olcsón, csak azért, mert jó a marketing (biztosan ismeritek ezeket a boltokat, csupa durván "illatos" cucc, már az utcán érezni a szagot, meg vagyok győződve arról, hogy az ott dolgozó lányokat negyedévente kell cserélni, mert valamilyen légúti megbetegedésben robbannak le).
De itt van a divatipar is, ahol sokszor teljesen ugyan olyan minőségű darabok kerülhetnek öt számjegyű, vagy hat számjegyű összegbe, és ezt kizárólag a beléjük vart címke határozza meg.
És hát ugye mi lenne velünk a legújabb mobil nélkül, ami a vásárlástól számított három nap múlva kifutó modellnek számít majd...
Igen, tudom. ÉLETÉRZÉS! Azért aztán érdemes az utolsó fillérünket is a pénztárnál hagyni.
A máló vakolat, a tűzfalra néző ablak, a rossz kapcsolat, a szar munkahely, a kilátástalanság mind-mind eltűnik egy jól szabott Levis vagy ha vastagabb a pénztárcád egy BMW tulajdonosaként, ha tovább nem is, de az üzlet kijáratáig biztosan.
Ma már mindenki természetesnek veszi, hogy semmit sem kap ingyen. Ha mégis, akkor vagy valami stiklit sejt a háttérben, vagy azt gondolja, hogy a felkínált dolog biztosan nem ér egy fabatkát sem, ezért adják ingyen.
A minőség mércéje az "árcímke", minél drágább, annál jobb.
Természetesen nem azt mondom, hogy a minőségi szolgáltatásért, áruért, információért stb., ne kérjünk reális árat, de ne ez alapján válasszuk ki a dolgokat.
A másik a csomagolás. Ezzel aztán szinte mindent el lehet adni. Ez lehet tényleges csomagolás, de lehet, hogy magamat csomagolom, tüntetem fel jobb színben és így adom el magam.
Tudjátok, hogy az ember leginkább arra figyel, hogy mit mond a másik és nem arra, hogy valójában mit is tesz?
Tehát sokkal inkább elhiszed azt, amit mondanak neked egy termékről, egy szolgáltatásról, egy emberről (vagy mond önmagáról egy ember), mint a valóságot, azt amit látsz, tapasztalsz.
Így el lehet adni egy 50ml-es krémet (jól csengő névvel) csupa természetes alapanyaggal kilencezerért, igaz ugyan ezt te magad pár száz forintból kihozod otthon. Vagy éppen természetesnek mondott kemikáliákat, igaz nem olyan drágán, de nem is olcsón, csak azért, mert jó a marketing (biztosan ismeritek ezeket a boltokat, csupa durván "illatos" cucc, már az utcán érezni a szagot, meg vagyok győződve arról, hogy az ott dolgozó lányokat negyedévente kell cserélni, mert valamilyen légúti megbetegedésben robbannak le).
De itt van a divatipar is, ahol sokszor teljesen ugyan olyan minőségű darabok kerülhetnek öt számjegyű, vagy hat számjegyű összegbe, és ezt kizárólag a beléjük vart címke határozza meg.
És hát ugye mi lenne velünk a legújabb mobil nélkül, ami a vásárlástól számított három nap múlva kifutó modellnek számít majd...
Igen, tudom. ÉLETÉRZÉS! Azért aztán érdemes az utolsó fillérünket is a pénztárnál hagyni.
A máló vakolat, a tűzfalra néző ablak, a rossz kapcsolat, a szar munkahely, a kilátástalanság mind-mind eltűnik egy jól szabott Levis vagy ha vastagabb a pénztárcád egy BMW tulajdonosaként, ha tovább nem is, de az üzlet kijáratáig biztosan.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése